"Abejonių kelia Jono Viterburgiečio pasakymas, kad pagonių karalius gyvenąs saloje.galima dvejopai suprasti lotyniško žodžio"insula"-sala reikšmę::1
)geografine reikšme,2)sala kaip pagonių, gyvenančių krikščionių apsuptyje, kraštas.Antroji reikšmė įtikimesnė. Bet galimair pirmoji reikšmė, nes tais laikais buvo menkos geografijos, žinios..."Alvidas Nikžentaitis GEDIMINAS 63 puslapis.1988 m./../ Nu menkos . Tai taip...Bet. Su Latvija. Ryga. Pastoviai palaikyti santykiai?ar nedalėjo būt tai..."Sėlių apgyvendintą teritoriją vadina ne tik Sėlija, bet ir: Aukšžeme, Aukškuržeme. Pats sėlių pavadinimas kilo iš lyvių žodžio sälli, kuris reiškia viršutiniai (žmonės). Šį pavadinimą vėliau pradėjo naudoti vokiečių imigrantai."Labai jau Vytautas. Kaip tai. Koks skirtumas tarp...Aukštaičių ir žemaičiu...Nelabai kaip tai nelabai aiškiai aiškinus...Rodyti mažiau
)geografine reikšme,2)sala kaip pagonių, gyvenančių krikščionių apsuptyje, kraštas.Antroji reikšmė įtikimesnė. Bet galimair pirmoji reikšmė, nes tais laikais buvo menkos geografijos, žinios..."Alvidas Nikžentaitis GEDIMINAS 63 puslapis.1988 m./../ Nu menkos . Tai taip...Bet. Su Latvija. Ryga. Pastoviai palaikyti santykiai?ar nedalėjo būt tai..."Sėlių apgyvendintą teritoriją vadina ne tik Sėlija, bet ir: Aukšžeme, Aukškuržeme. Pats sėlių pavadinimas kilo iš lyvių žodžio sälli, kuris reiškia viršutiniai (žmonės). Šį pavadinimą vėliau pradėjo naudoti vokiečių imigrantai."Labai jau Vytautas. Kaip tai. Koks skirtumas tarp...Aukštaičių ir žemaičiu...Nelabai kaip tai nelabai aiškiai aiškinus...Rodyti mažiau
TALMONTAS IR LLRA PRAREGĖJO. Jie švęs ir gerbs Gedimino politiką tautinių mažumų atžvilgiu:
"Atvykėlių nepagarba lietuviškai tvarkai galėjo turėti skaudžių pasekmių. Štai 1338 m. į Vilnių atvyko du hipertrofuotai religingi pranciškonų vienuoliai iš Čekijos – brolis Ulrichas ir Martynas – ir, kaip sakoma, nė kojų neapšilę, išpuolė į centrinę Vilniaus aikštę protinti lietuvių, kokie negeri jų dievai. Žmonės, be abejo, įsižeidė, pranešė vadovui, o Gediminas be didelių kalbų įsakė triukšmadarius pakarti. Taigi pakantumas pakantumu, ir Dievas vienas visų, vis dėlto „garbinti jį pagal savo papročius“ ar kitaip išreikšti savo tapatybę kitataučiams leidžiama tik savose bažnyčiose, o į gatves nėra ko veržtis – štai taip, remdamiesi jo paties pareiškimais, galėtume nusakyti Gedimino politiką kitataučių atžvilgiu. Ir ponas Talmontas pats tepamąsto, ką Lietuvos didysis kunigaikštis pasakytų, išvydęs LLRA demonstrantus, žygiuojančius jo vardu pavadintu prospektu, su reikalavimais keisti lietuvišką raidyną, naudoti lenkiškus gatvių pavadinimus ir t.t."Rodyti mažiau
"Atvykėlių nepagarba lietuviškai tvarkai galėjo turėti skaudžių pasekmių. Štai 1338 m. į Vilnių atvyko du hipertrofuotai religingi pranciškonų vienuoliai iš Čekijos – brolis Ulrichas ir Martynas – ir, kaip sakoma, nė kojų neapšilę, išpuolė į centrinę Vilniaus aikštę protinti lietuvių, kokie negeri jų dievai. Žmonės, be abejo, įsižeidė, pranešė vadovui, o Gediminas be didelių kalbų įsakė triukšmadarius pakarti. Taigi pakantumas pakantumu, ir Dievas vienas visų, vis dėlto „garbinti jį pagal savo papročius“ ar kitaip išreikšti savo tapatybę kitataučiams leidžiama tik savose bažnyčiose, o į gatves nėra ko veržtis – štai taip, remdamiesi jo paties pareiškimais, galėtume nusakyti Gedimino politiką kitataučių atžvilgiu. Ir ponas Talmontas pats tepamąsto, ką Lietuvos didysis kunigaikštis pasakytų, išvydęs LLRA demonstrantus, žygiuojančius jo vardu pavadintu prospektu, su reikalavimais keisti lietuvišką raidyną, naudoti lenkiškus gatvių pavadinimus ir t.t."Rodyti mažiau
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą